Uutistiedote

Kirkko käynnistää ”Seuraa Häntä” -verkkokampanjan

Jo kolmas vuosi, jolloin pääsiäissanoma esitetään maailmanlaajuisesti

Maailmanlaajuisen Jeesukseen Kristukseen keskittyvän sanoman odotetaan tänä pääsiäisenä tavoittavan kymmeniä miljoonia ihmisiä kautta maailman. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon sunnuntaina 13.3. julkistamaan ”Seuraa Häntä” -kampanjaan kuuluu sosiaalisen median käyttöä, näyttelyjä valikoiduissa vierailukeskuksissa, apuvälineitä jäsenille ja lähetyssaarnaajille sekä maksettua mainontaa internetsivustoilla.

Hanke aloitetaan pääsiäisenä, mutta kirkon johtajat aikovat kertoa sanomia Kristuksesta kautta koko vuoden. Mormonit uskovat, että koska Vapahtaja elää, me kaikki voimme saada toivoa, iloa, rauhaa, parannuksen ja iankaikkisen elämän, kun noudatamme Hänen kutsuaan ”Tule – – ja seuraa minua” (Luuk. 18:22).

”Se perustuu Händelin Messias-oratorion ’Halleluja’-kuoro-osuuteen, joka tehtiin alun perin pääsiäistä varten, vaikka sitä esitetäänkin usein joulunaikaan”, sanoo vanhin Brent H. Nielson seitsemänkymmenen koorumista. Hän palvelee johtajana tätä kirkon hanketta hoitavalla lähetystyöosastolla.

Uusi kaksiminuuttinen video, joka on kuvattu Israelissa, Los Angelesissa ja New Yorkissa, julkaistaan verkossa osoitteessa SeuraaHäntä.mormon.org sekä Evankeliumiaiheisen kirjaston sovelluksessa. Videossa näytetään nuoria aikuisia eri puolilta maailmaa.

”Pääsiäissanoma on kuvattu milleniaalisukupolven kanssa, ja ne, jotka näkevät sen, tulevat todella rakastamaan sitä. Se on suurenmoinen video”, sanoo vanhin Nielson. ”Ne, jotka katsovat sen, huomaavat ’hallelujan’ tarkoittavan, että me rakastamme Vapahtajaa ja me palvelemme Häntä ja yritämme tuoda esiin osan sitä ylistämistä.”

Kirkko on tuottanut myös animaatiovideon, jossa käsitellään sitä, kuinka Jeesuksen Kristuksen sovitus ja Hänen ylösnousemuksensa auttavat ihmisiä selviytymään kuolemasta, syyllisyydestä, tuskasta ja muista päivittäisessä elämässään olevista taakoista. Voit ladata nämä videot ja kampanjakortit osoitteessa mormon.org/download.

Näyttelyitä on esillä kirkon englanninkielisten alueiden vierailukeskuksissa kautta maailman. Méxicon temppelin vierailukeskuksessa on esillä espanjankielinen näyttely.

Verkkosivusto ja videot ovat saatavissa 29 kielellä: albania, armenia, cebu, englanti, espanja, hollanti, indonesia, italia, japani, kiina, korea, kreikka, kroaatti, latvia, norja, portugali, puola, ranska, romania, ruotsi, saksa, suomi, tagalog, tanska, thai, tšekki, ukraina, unkari ja venäjä.

Vanhin Nielson sanoo, että ”Seuraa Häntä” -hanke on suunniteltu siinä tarkoituksessa, että se tarjoaa mormoneille ja muihin uskontokuntiin kuuluville aineistoa, jota he voivat jakaa sosiaalisessa mediassa ja viedessään eteenpäin sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.

Jaettavissa oleva sisältö julkaistaan mormon.orgin sosiaalisen median sivustojen, kuten Facebookin, Twitterin, Google+:n, Pinterestin ja Instagramin, välityksellä. YouTuben kotisivulla esitetään mainoksia pääsiäissunnuntaina 27. maaliskuuta Argentiinassa ja Meksikossa. Niitä, jotka jakavat verkossa olevaa sisältöä, kannustetaan käyttämään hashtagia #Halleluja. 

Sen lisäksi virtuaalinen ”Halleluja”-kuoron esitys yhdessä Mormonien tabernaakkelikuoron kanssa julkaistaan verkkosivustolla 13. maaliskuuta. Se sisältää YouTubeen ladatut yksittäiset videot, jotka on saatu yli 2 000 kaiken ikäiseltä ihmiseltä, jotka liittyvät yhteen Mormonien tabernaakkelikuoron kanssa luodakseen mahtavan virtuaalisen ”Halleluja”-kuoron. Yhteistyö kuoron kanssa osuu suunnilleen samaan ajankohtaan, jolloin kuoro julkaisee uusimman levytyksensä Georg Friedrich Händelin Messias-oratoriosta.

Lähetystyöosasto on kolmena viime vuotena ylläpitänyt joulu- ja pääsiäissanomaan liittyviä hankkeita tuodakseen laajemman yleisön tietoon kirkkomme sanoman siitä, että Jeesus Kristus elää. Kirkon johtajat toivovat, että uusin ”Seuraa Häntä” -mediakampanja menestyy yhtä hyvin kuin aiemmat joulu- ja pääsiäishankkeet, jotka keskittyivät Jeesuksen Kristuksen syntymään ja ylösnousemukseen.

Joulukuussa joulusanoma ”Vapahtaja on syntynyt” saavutti miljoonittain ihmisiä eri puolilla maailmaa. Video katsottiin yli 50 miljoonaa kertaa.

Kirkko julkaisi ensimmäisen pääsiäissanomansa vuonna 2014 viikon mittaisella kampanjalla nimeltään ”Hänen ansiostaan”. Joulukuussa 2014 kuukauden kestävään ”Hän on lahja”-jouluhankkeeseen sisältyi video, joka katsottiin noin 34 miljoonaa kertaa. Vuoden 2015 pääsiäishankkeen video ”Koska Hän elää” katsottiin yli 30 miljoonaa kertaa.

Tyyliopashuomautus:Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta kerrottaessa on asianmukaista käyttää kirkon koko nimeä, kun se mainitaan ensimmäisen kerran. Lisätietoja kirkon nimen käyttämisestä löytyy verkossa olevasta Tyyliopas.